FEMINITZEM LA HISTÒRIA DE L'ART !

FEMINITZEM LA HISTÒRIA DE L'ART ! Per Xavier Marín

GRUP:
4t ESO, 1r o 2n de BATXILLERAT, classe sencera

MATÈRIA:
Socials, Història del Món Contemporani o Història de l'Art

ACTIVITAT:
Es tracta de seleccionar una obra d'art on apareguin els papers d'home i dona i canviar el rol.

Per fer aquesta tasca farem servir els programes de retoc fotografic gratuïts PAINt o GIMP, però qualsevol programa de manipulació d'imatges serveix.

És tracta de copsar com la història de l'Art repeteix els mateixos esquemes masclistes que existeixen a la societat, però amb un problema afegit, que en passar a la històra els perpetua.

ESPAIS:
Sala d'Informàtica o ordinador portàtil a la classe

TEMPORALITZACIÓ (1 H)

Explicacíó de l'activitat
5 minuts
Aprendre a utilitzar els programes i la funció CLONE
15 minuts
Creació d'una obra d'art NO SEXISTA a partir d'una existent
30 minuts
Exposició dels treballs i comentari/conclusió final
10 minuts


CONTINGUTS:
Anàlisi i comentari d'una obra d'art.
Us d'un programa de retoc d'imatges (PAINT, GIMP o PHOTOSHOP)
L'època històrica corresponent a l'obra retocada
Història de la dona

COMPETÈNCIES:
Digital, Artística, Creativa, Treball amb Fonts Primàries, Social i Cívica, Dimensió Temporal de l'experiència social humana.

EXEMPLES:

El judici final de Miquel Angel: Hem canviat el paper de jutge i li hem otorgat a la dona.




El quart Estat de Volpedo: Hem intercanviat els papers, ara la dignitat és la dona i l'esperança i la maternitat l'home





FITXA PER OMPLIR:

TITOL DE L'OBRA


AUTOR /AUTORA


LOCALITZACIÓ


ANY


ESTIL


BREU COMENTARI





ACCIÓ A REALITZAR





PROGRAMA UTILITZAT